Możliwe jest to dzięki technice zwanej spoofingowi. Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu. Kontaktują się i informują, że właśnie padłeś ofiarą oszustwa i ktoś włamał się na Twój rachunek. Rozmowa głównie dotyczy zablokowania wykonanego przelewu lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem usprawnienia komunikacji z bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem ofiary. Zdarza się również, że oszuści nakłaniają ofiarę do przelania środków na „zapasowy i bezpieczny” rachunek bankowy, ponieważ środki zgromadzone na jego rachunku nie są już bezpieczne.
Pamiętaj:
• Pracownicy Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych
• Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
• Zawsze czytaj treść sms-ów jakie przychodzą na Twój telefon lub komunikatów w aplikacji mobilnej
• Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych
• Nie działaj pod presją czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje
• Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy, rozłącz się i skontaktuj się samodzielnie z Filią lub Centralą Banku
Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z Bankiem.